Fra monolog til digital dialog
Markedsføring har altid haft til formål at påvirke forbrugernes adfærd, enten ved at ændre deres syn på et givet produkt/brand eller ved at foretage et decideret køb. Klassisk markedsføring var traditionelt set en monolog fra virksomhedens side, hvor de skubbede ('push') informationer og produkter ud til masserne gennem massemedier såsom aviser, tabloid magasiner og tv. Formålet med denne type en-vejs kommunikation var at erobre større markedsandele. Denne traditionelle tilgang til markedsføring findes stadig i bedste velgående, men den digitale udvikling har været revolutionerende for virksomhedernes markedsføringsmuligheder. De digitale kommunikationskanaler har åbnet op for helt nye måder at kommunikere og interagere med eksisterende og potentielle kunder. Det gør sig især gældende for de sociale medier, som er en af hjørnestenene i denne ændrede tilgang til markedsføring.
Det er ikke længere et spørgsmål, om virksomheden skal markedsføre sig via de sociale medier, men derimod et spørgsmål om hvor.
Det er ikke længere et spørgsmål, om virksomheden skal markedsføre sig via de sociale medier, men derimod et spørgsmål om hvor.
Social Media MarketingSocial Media Marketing (SMM) dækker over virksomhedernes markedsføring via de sociale medier, såsom Facebook, Youtube, LinkedIn, Instagram, blogs, wikis m.fl. Sammenlignet med de mere traditionelle markedsføringsaktiviteter, er markedsføring via de sociale medier en hurtig og omkostningseffektiv måde at nå ud til et stort publikum.
Fordelen ved at fra 'push' til 'pull' - fra transaktioner til relationer - skabe loyale kunder inbound marketing tiltrække flere besøgende og leads fokus på at give fremfor at tage indholdsbaseret markedsføring - content marketing engagerer besøgende - lyt og skab værdi Social markedsføring vil skabe en højere interaktion mellem brugere og virksomhedens online profil. Der er et hav af muligheder, og vi vil anbefale den rigtige online strategi indenfor content marketing og social marketing, som passer til jeres koncept. Integrationen er fuldautomatisk, så du sparer en held del i den daglige administration. Online medierne i dag er den hurtigst voksende communication platform med konstant ny-genereret indhold fra private brugere såvel som organiseret nyheds-strøm. Skal vi ændre vores produkt eller brand's status i andres opfattelse kræver det den helt rigtige strategi og den operationelle teknologi det kræver, for at udføre kampagnen og analysere det efterstående resultatet. |
|
Vi hjælper dig med markedsføring og brandingVed at kombinere sund fornuft og grundlæggende marketing med de digitale muligheder, kan vi sikre dig et mere effektivt og produktivt resultat ved at:
|