Tiltræk flere besøgende og leads
få inbound sales uden panderynker
Growth hacking kaldes det nye inbound marketing til startups, men hvad er inbound marketing? På overfladen ser der ikke ud til at være den store forskel på digital markedsføring og inbound marketing. De har begge fokus på at skabe online indhold af høj kvalitet, som bringer værdi til internetbrugerne. Forskellen er, at inbound marketing har fokus på at lokke eller tiltrække ('pull') målgruppen ind på virksomhedens website, mens digital markedsføring både kan have fokus på at tiltrække besøgende til hjemmesiden og at skubbe ('push') indhold ud til tilfældige internetbrugere. Man kan derfor sige, at digital marketing består af inbound og outbound marketing aktiviteter, hvor inbound tiltag har til formål at tiltrække ('pull') flere besøgende, mens outbound tiltag dækker over de mere traditionelle markedsføringsaktiviteter, hvor fokus er på en-vejs massekommunikation, der skubber ('push') informationer og produkter ud til forbruger. På dansk kan inbound marketing oversættes til indgående markedsføring og outbound marketing til udgående markedsføring.
Inbound marketing er "a state of mind", som kan kræve en ændring i virksomhedens måde at tænke markedsføring på. Det gør sig især gældende, hvis virksomheden tidligere har haft en mere traditionel tilgang til markedsføring.
Inbound marketing er "a state of mind", som kan kræve en ændring i virksomhedens måde at tænke markedsføring på. Det gør sig især gældende, hvis virksomheden tidligere har haft en mere traditionel tilgang til markedsføring.
Growth hack med inbound marketingDet er ikke uden grund, at inbound marketing forbindes med growth hacking af startups. Growth hacking har til formål at "hacke sig til vækst" på nye, utraditionelle, billige og kreative måder, mens inbound marketing på tilsvarende vis har til formål at skabe vækst gennem indholdsbaseret markedsføring (content marketing).
Du kan tiltrække flere besøgende og leads med inbound marketing. Det er en gennemtestet markedsføringsmetode, hvor de enkelte salgs- og marketingaktiviteter kan tilpasses din målgruppes online købsadfærd. Fokus er på at skabe kvalitetsindhold, som din målgruppe finder værdifuldt og brugbart. Det kan være i form af vejledninger, guides, gratis e-bøger, blogindlæg m.v. Indholdet behøver ikke at være direkte salgsorienteret, da inbound marketing ikke blot har fokus på kortsigtede konverteringer, men også på at skabe engagerede og loyale kunder på sigt. De bedste resultater med inbound marketing opnås med en strategi, som tager højde for de synergieffekter, der opnås ved en kombineret brug af flere inbound tiltag såsom content marketing, SEO, social media marketing, nyhedsbreve og remarketing. |
|
|